Dit product is geschikt voor de volgende voertuig(en):
VW Golf III (1HXO/1EXO) incl. cabrio
01/1991 - 08/1997
1.4* 44kw / 1.6* 55kw / 1.6 GT 74kw / 1.8* 55kw / 1.8 66kw / 1.9D* 47kw / 1.9 TDI 66kw / 2.0 85kw
-niet geschikt voor 16V, VR6 en Syncro modellen
-niet geschikt voor Variant-modellen
*Aansluitleiding (MK3-V) is vereist
VW Golf IV Cabrio (1E7)
06/1998 - 06/2002
1.6 GT 74kw / 1.9 TDI 66kw / 2.0 85kw
-niet geschikt voor 16V-modellen
Uitlaat variant:
2x76mm MS-Design roestvrijstalen uitlaat
(afgeschuinde, scherpgerande variant)
Sportuitlaten verminderen de tegendruk in het uitlaatsysteem, waardoor de motor efficiënter kan "ademen".
Resultaat: snellere gasrespons, lichte vermogenstoename en soepeler optrekken — vooral merkbaar bij hogere toerentallen.
Een sportuitlaat geeft je auto een diepere, vollere klank, vaak met een grommend of agressief randje.
Er zijn varianten van subtiel tot luid — afhankelijk van demping, buisdiameter en merk (zoals Remus, Sebring, Supersprint).
Vaak uitgevoerd met roestvrijstalen eindstukken, dubbele pijpen of opvallend design.
Verbetert de visuele look van de achterzijde, zeker bij sportieve bumpers of bodykits.
Veel sportuitlaten zijn gemaakt van lichtgewicht materialen zoals RVS (inox) of zelfs titanium, wat gewicht bespaart.
Minder gewicht = betere handling en brandstofefficiëntie (al is dat effect klein bij straatgebruik).
RVS-systemen roesten minder snel dan standaard stalen OEM-uitlaten.
Gaat dus langer mee, vooral in natte klimaten of bij dagelijks gebruik.
Dit product is geschikt voor de volgende voertuig(en):
VW Golf III (1HXO/1EXO) incl. cabrio
01/1991 - 08/1997
1.4* 44kw / 1.6* 55kw / 1.6 GT 74kw / 1.8* 55kw / 1.8 66kw / 1.9D* 47kw / 1.9 TDI 66kw / 2.0 85kw
-niet geschikt voor 16V, VR6 en Syncro modellen
-niet geschikt voor Variant-modellen
*Aansluitleiding (MK3-V) is vereist
VW Golf IV Cabrio (1E7)
06/1998 - 06/2002
1.6 GT 74kw / 1.9 TDI 66kw / 2.0 85kw
-niet geschikt voor 16V-modellen
Uitlaat variant:
2x76mm MS-Design roestvrijstalen uitlaat
(afgeschuinde, scherpgerande variant)
Sportuitlaten verminderen de tegendruk in het uitlaatsysteem, waardoor de motor efficiënter kan "ademen".
Resultaat: snellere gasrespons, lichte vermogenstoename en soepeler optrekken — vooral merkbaar bij hogere toerentallen.
Een sportuitlaat geeft je auto een diepere, vollere klank, vaak met een grommend of agressief randje.
Er zijn varianten van subtiel tot luid — afhankelijk van demping, buisdiameter en merk (zoals Remus, Sebring, Supersprint).
Vaak uitgevoerd met roestvrijstalen eindstukken, dubbele pijpen of opvallend design.
Verbetert de visuele look van de achterzijde, zeker bij sportieve bumpers of bodykits.
Veel sportuitlaten zijn gemaakt van lichtgewicht materialen zoals RVS (inox) of zelfs titanium, wat gewicht bespaart.
Minder gewicht = betere handling en brandstofefficiëntie (al is dat effect klein bij straatgebruik).
RVS-systemen roesten minder snel dan standaard stalen OEM-uitlaten.
Gaat dus langer mee, vooral in natte klimaten of bij dagelijks gebruik.