Een spaghetti spruitstuk, geschikt voor de volgende modellen:
Volkswagen Golf II 8V met 62, 72, 79, 82 en 118kw
Volkswagen Golf III 8V met 55, 66 en 85 kw
Ook geschikt voor:
Volkswagen Jetta II 8V
Volkswagen Corrado 8V met 118 kw
Volkswagen Passat B3 en B4 (35i) 8V 66, 79, 82, 85 en 118kw
Volkswagen Vento 8V 55, 66 en 85kw
Let op;
- De aansluitflens aan de katalysatorzijde is 80mm bij dit spruitstuk. Indien de auto beschikt over een kleine aansluiting, zijn aanpassingen noodzakelijk.
- Levering exclusief pakking.
Dankzij de gelijke lengte van de buizen worden uitlaatgassen efficiënter en vloeiender afgevoerd.
Dit voorkomt dat de gassen uit de ene cilinder de uitstroming van een andere cilinder hinderen (zoals bij OEM-spruitstukken wel kan gebeuren).
Door de verbeterde gasstroom ontstaat er minder tegendruk, wat de motor helpt om efficiënter te ademen.
Resultaat: meer pk’s en Nm’s, vooral merkbaar in het midden- tot hoogtoerige bereik (afhankelijk van het type spruitstuk).
De motor reageert sneller op het gaspedaal omdat de gassen vlotter afgevoerd worden.
Bij sportief rijden of circuitgebruik levert dit een directer rijgevoel op.
Aftermarket spruitstukken zijn vaak gemaakt van lichtgewicht RVS (roestvast staal) in plaats van gietijzer.
Dit zorgt voor gewichtsreductie aan de voorkant van de auto, wat ook gunstig is voor het rijgedrag.
Een goed ontworpen spruitstuk zorgt voor een gecontroleerde pulsering van de uitlaatgassen.
Dit creëert een vacuümeffect dat de volgende uitlaatslag helpt, wat bijdraagt aan efficiëntie en vermogenstoename.
Een spaghetti spruitstuk kan een krachtigere en scherpere sound geven, vooral bij hogere toerentallen.
Het typische “raspende” geluid is geliefd onder liefhebbers van atmosferische motoren.
Een spaghetti spruitstuk, geschikt voor de volgende modellen:
Volkswagen Golf II 8V met 62, 72, 79, 82 en 118kw
Volkswagen Golf III 8V met 55, 66 en 85 kw
Ook geschikt voor:
Volkswagen Jetta II 8V
Volkswagen Corrado 8V met 118 kw
Volkswagen Passat B3 en B4 (35i) 8V 66, 79, 82, 85 en 118kw
Volkswagen Vento 8V 55, 66 en 85kw
Let op;
- De aansluitflens aan de katalysatorzijde is 80mm bij dit spruitstuk. Indien de auto beschikt over een kleine aansluiting, zijn aanpassingen noodzakelijk.
- Levering exclusief pakking.
Dankzij de gelijke lengte van de buizen worden uitlaatgassen efficiënter en vloeiender afgevoerd.
Dit voorkomt dat de gassen uit de ene cilinder de uitstroming van een andere cilinder hinderen (zoals bij OEM-spruitstukken wel kan gebeuren).
Door de verbeterde gasstroom ontstaat er minder tegendruk, wat de motor helpt om efficiënter te ademen.
Resultaat: meer pk’s en Nm’s, vooral merkbaar in het midden- tot hoogtoerige bereik (afhankelijk van het type spruitstuk).
De motor reageert sneller op het gaspedaal omdat de gassen vlotter afgevoerd worden.
Bij sportief rijden of circuitgebruik levert dit een directer rijgevoel op.
Aftermarket spruitstukken zijn vaak gemaakt van lichtgewicht RVS (roestvast staal) in plaats van gietijzer.
Dit zorgt voor gewichtsreductie aan de voorkant van de auto, wat ook gunstig is voor het rijgedrag.
Een goed ontworpen spruitstuk zorgt voor een gecontroleerde pulsering van de uitlaatgassen.
Dit creëert een vacuümeffect dat de volgende uitlaatslag helpt, wat bijdraagt aan efficiëntie en vermogenstoename.
Een spaghetti spruitstuk kan een krachtigere en scherpere sound geven, vooral bij hogere toerentallen.
Het typische “raspende” geluid is geliefd onder liefhebbers van atmosferische motoren.